Gode råd når du etablerer padelbaner

Vi bliver i Dansk Padel Forbund ofte spurgt om vi kan hjælpe med at finde de rigtige leverandører af baner, valg af underlag, bookingsystemer og så videre. Vi har valgt ikke at være et forbund der peger på den ene baneleverandør frem for den anden, men vi henviser selvfølgelig gerne til vores sponsorer som leverer baner, ligesom vi på vores hjemmeside har en lang liste med alle de leverandører, der ønsker at komme på listen. Det synes vi er transparent og fair.

Vi har endnu ikke fået så mange negative tilbagemeldinger på en enkelt leverandør at vi direkte vil fraråde et samarbejde med nogle af dem, men det er selvfølgelig en mulighed vi vil gøre brug af, hvis vi finder det nødvendigt. Vi vil som forbund altid tjene spillernes og vores medlemsklubbers interesser fremfor kommercielle interesser. Vi vil anbefale enhver der overvejer at etablere baner at tage fat i nogle af vores medlemsklubber med baner og få gode råd herfra om eventuelt valg af leverandører og erfaringer i løbet af projektet.

Vi har dog en række gode råd, som vi synes er vigtige at tage med i betragtningen, når du bygger baner. En del af disse råd går specifikt på udendørs baner, og de specielle forhold der gælder for dem, men der er også mange generelle betragtninger som selvfølgelig gælder både inden- og udendørs baner. Her taler vi ikke om valg af leverandør, som er vigtigt, vælg en du har tillid til, men omkring de mange andre valg du skal træffe, når du bygger en padelbane.

Bemærk venligst, at nærværende skriv hele tiden udvikler sig i takt med at vi får mere erfaring og flere inputs fra jer når I bygger alle de baner, der lige nu bliver etableret i Danmark.

Vi har faktisk de seneste år oplevet mere end en fordobling i antallet af baner i forhold til året før.

Timelapse venligst udlånt af padelteam.dk