Managefy version 1.4.3

Danmarks første padelbane?

Hjælp os med at finde Danmarks første rigtige padelbane.

Vi har kendskab til en bane fra 2007 på Gasværksgrunden i Fredericia, men banen blev bygget op af ren glas, altså uden det obligatoriske hegn i siderne, og den er så vidt vides, aldrig blevet brugt til at spille Padel på. Læs mere om banen her.

I 2010 anlægges én bane i Græsted. Banen er bestemt en anelse primitiv, men der kan spilles rigtig Padel på den. Banen lever dog heller ikke op til de officielle krav. Vi har fået fat i denne historie af Christian Tage Nyvang Hansen, som er en fortælling om handling og kreativitet. Læs mere om banen her.

Banen i Græsted fra 2010

Den første bane vi har kendskab til som lever op til de officielle krav dukker op i 2012. 2012 blev året hvor flere baner dukkede op rundt omkring i Danmark. Københavns Kommune anlagde 2 indendørsbaner i Grøndal MultiCenter. Kort efter samme år blev der anlagt én bane i Tåsinge Tenns klub og i AGF Tennis. I efteråret 2012 får Grøndal Multicenter 2 udendørsbaner.

Siden da er der dukket mange flere baner op i Danmark. Du kan se alle de baner vi kender til her.

Kender du til baner vi ikke har med på kortet, historier om baner eller har du informationer du gerne vil have med her på siden, så er du meget velkommen til at kontakte os på mail.