Da VM kvalifikationen førte os til Belgien

Både herre- og kvindelandsholdet ankom fredag formiddag til Gent i Belgien, så vi kunne lade op med et træningspas og lure af, hvad vi var op imod. Det var tydeligt, at de andre var foran på træningstimer, men vi var fortsat ved godt mod. Ja, vi fik de efterfølgende dage en smule tæv på banerne, og ingen sejre med hjem i bagagen.

Frankrig og Belgien var længder bedre, men mod Finland blev det tættere kampe. Her kunne vi trække nogle sæt i land, men en sejr blev det som sagt ikke til. Det var heller ikke målet, da det jo er første gang vi var med. Derfor var det lærerigt og samtidig en virkelig god oplevelse, og det tager vi med os. Vi oplevede igen den venlige og imødekommende kultur, hvor kvinderne f.eks. under en træning spurgte en af de franske herrer, om han ville spille med, da resten af det franske team spillede en træningskamp. Han greb straks battet og spillede os rundt i alle hjørnerne- men på den der gentleman måde, så vi fik muligheden og tiden til at øve vores slag. Vi forsøgte os med nye slag, som ikke sad på rygraden endnu, og her gav han sig god tid til instruktion, så det kunne lykkes for os. Og det gjorde det! – 3 store danske smil og et fransk strålede på bane 4.

Efter de sidste kampe om søndagen, blev vi overrasket med en medaljeceremoni, hvor alle hold skulle på podiet – og der havde vi også en plads. Det var faktisk rigtig fedt at slutte arrangementet af med fælles klap, billeder med de andre hold og medaljer til alle. Det giver bare noget, at man får high fives af de andre spillere på vejen til podiet og at vores første deltagelse i VM anerkendes. For mange af os, var det en af de første turneringer, som vi har deltaget i, og det har givet blod på tanden til mere. Vi fortsætter nok lidt tættere på og søger mod det svenske til turneringer.

Det var også rigtig dejligt at lære de danske spillere bedre at kende på kryds og tværs. F.eks. er vores damehold geografisk placeret i Spanien, Odense, Svendborg og København, hvilket udfordrer den daglige træning . Vi er allerede nu i gang med at planlægge camps i Spanien og andre sociale arrangementer. Alt dette har denne dejlige weekend plantet sine frø til.