Powered by ZigaForm version 4.5.5

Dansk Padel Forbund(DPF) har nu eksisteret i lidt mere end 2 år, og drives udelukkende af frivillige ulønnede ildsjæle. Da forbundet startede var der mindre end 20 baner i Danmark, nu er der 91.
Vi er pt. en lille gruppe frivillige, som efter bedste evne, forsøger at dække forbundets opgaver, når det gælder rådgivning af interessenter, markedsføring, bogføring, turneringer, landsholdet, hjemmesiden, facebook mv. – men meget mere kunne gøres. Det har vi ikke ressourcer til lige nu, og derfor søger vi flere frivillige ildsjæle til at løfte opgaven med at udbrede og støtte op om padel i Danmark.

Vores primære indtægtskilde er klubkontingenter og spillerlicenser. De penge vi får ind, har vi valgt at prioritere til aktiviteter – vi modtager ikke penge fra andre organisationer. Det betyder, at vi er helt afhængige af ildsjæle, som er parate til at lægge nogle timers arbejde sammen med os for at drive sporten videre frem i Danmark.

Vi hører meget gerne fra dig, hvis du kunne have lyst til at engagere dig i forbundet. Al engagement har interesse, og vi kan sagtens finde en opgave, hvor du kan bidrage med noget helt konkret til glæde for både dig selv, forbundet og padel-sporten i Danmark. Vi tilpasser opgaven efter det, du kan tilbyde, og den tid, du kan afsætte.
Nedenfor er nogle helt konkrete opgaver, som vi kan bruge assistance til.

Kontakt os her hvis du er interesseret i at hjælpe os med at gøre padel til dansk folkesport.

Kommunikation

Brænder du for kommunikation? Vil du måske være med til at drive vores hjemmeside, eller sociale medier på Instagram og Facebook? De 3 platforme er en vigtig del af et moderne forbunds kommunikation. Vores mål er at være meget synlige på de sociale medier.
Er du god til at kommunikere og har noget på hjerte indenfor padel, som kan være med til at udbrede kendskabet til padel, så er dette et drømmejob for dig med stor frihed og mulighed for at sætte den kommunikative kurs for fremtidens sport.

Turneringsudvalget

Vil du være med til at lave Danmarks bedste turneringsstruktur? Vi vil gerne starte et selvstændigt turneringsudvalg op. Udvalgets opgave bliver bl.a. at sætte rammerne for ranglisteturneringer i Danmark og koordinere både nationale og internationale turneringer i Danmark.
Skal vi have en Danish Padel Tour (DPT)? Hvad skal reglerne for en ranglisteturnering være? Skal der være samme regler for en kat. A og kat. B turnering mm. Det er den slags spørgsmål, vi gerne hører dit bud på.
Det kunne også være dig, der indbyder klubber og centre til at give bud på, hvor og hvornår de kunne tænke sig at afholde en turnering? Vi har brug for personer som, i samarbejde med klubber og centre, kan koordinere hvor og hvornår turneringer afvikles i Danmark.

Kasserer – BESAT, men vi kan godt bruge en mere.

Elsker du tal, og kan du godt lide at arbejde med økonomi og bogholderi?
Du bliver en del af Dansk Padel Forbunds bestyrelse, som består af engagerede medlemmer, der alle gør et stort stykke arbejde for at udbrede padel i Danmark. Læs hele job opslaget her

Marketingsudvalget

Markertingsudvalget forsøger at tiltrække sponsorer til både forbund og enkelte events som turneringer, clinics og ungdomsarbejde. Har du et stærkt netværk eller er frisk på at tage fat i nogle mulige nye sponsorer, er du måske den, vi søger? Der er vide rammer for, hvad dette arbejde indebærer og stor frihed til at forme den fremtidige strategi.

Ordensudvalget

Udvalget behandler sager, der vedrører forståelse, efterlevelse eller administration af DPFs regler, reglementer, turneringsregler mv. Der har indtil nu ikke været brug for dette udvalg, men med en intensiveret turneringsaktivitet skal vi have dette på plads til at behandle evt. klager og regelfortolkninger.
Brænder du for regelforståelse o.l. er dette lige et udvalg for dig.
I samarbejde med vores grafiker kan ordensudvalget f.eks. forklare regler og fortolkningen af dem understøttet med billeder. Pt. har ordensudvalget ikke behandlet nogen sager.

Lovudvalget

Er du jurastuderende eller arbejder du allerede med jura som færdiguddannet, er dette en fantastisk mulighed for at være med, hvor det sker, og sætte kursen for hvordan regler og vedtægterne for fremtidens forbund skal skrues sammen.
Lovudvalget holder løbende øje med – og foreslår ændringer til – DPFs regler og vedtægter. Ændringer kan være afledt af ændringer i for eksempel lovgivning, bestemmelser i DIF, Antidoping Danmark eller andre instancer, som berører DPF.
Lovudvalget kan også foreslå eller bistå bestyrelsen med vedtægtsændringer. Udvalget vil undersøge og beskrive de ændringer der senere fremsættes som forslag på en generalforsamling..

Dette indlæg har 8 kommentarer

1. Kære Forbund

Jeg brænder også for padel, og vil hjertens gerne give en hånd med for at få udviklet sporten i Danmark. Den største udfordring i dén forbindelse er at jeg bor på Tenerife, og kun er i Danmark en 3-4 gange om året.
    Tilgengæld kan jeg byde ind med en masse omkring, hvordan padel sporten er opbygget hernede, hvor den har eksisteret de sidste 20 år minimum.
    Især på turneringssiden, både hold og individuelle turneringer, kan man få god inspiration herfra.
    Der er et velfungerende “kanarisk” forbund, som dækker padel på alle øerne. De er en velfyldt turneringskalender, både for elite, bredde og undgdomspillere samt en stor regional holdturnwrinf med 3 divisioner. Desuden et regionalt “landshold”, som deltager i de spanske Hold mesterskaber hvert år.
    Geografien sætter nogle begrænsninger i forhold til mødedeltagere mm, men i disse moderne IT-tider er det jo nemt at komme i kontakt uanset afstand.

1. Hej Jesper
      Ingen tvivl om at dit kendskab til hvordan det er gjort i et land hvor sporten er kæmpestor kan bruges som inspiration til en dansk turneringsstruktur.
      Du ryger på listen over kandidater til turneringsudvalget. Vi har dig allerede på listen over kontakter på de kanariske øer 🙂

2. Jeg vil meget gerne hjælpe til
    Evt på turneringssiden og koordinering af træningssamlinger for veteranlandsholdet som tidligere nævnt.

1. Hej Estelle
      Tak for dit gode tilbud om at hjælpe på turneringssiden 🙂
      Du er jo allerede holdleder for veteranerne, så vil afvente lidt og se om vi ikke kan samle et hold til turneringer uden dig indtil videre.
      Ringer lige ang. veteranholdet anno 2020

3. Hej
    Jeg vil gerne hjælpe med regnskab, da jeg arbejder som revisor i dag.
    Jeg kan også hjælpe med turneringer, da jeg selv har deltaget i mange turneringer i bordtennis, og selv stået for planlægning af turneringer.

1. Hej Allan
      Tak for tilbuddet. Vi kontakter dig helt sikkert 🙂

1. Hej Steffen
      I disse moderne tider er det ikke et problem for DPF at du bor i udlandet. Hvis du har lyst til at byde ind på noget, stort som småt, er du meget velkommen til at kontakte os.