Træneruddannelse

At være en god træner, er ikke noget man bliver fra den ene dag til den anden – det er en livslang læring, hvor ens kompetencer udvikles, i takt med at man tilegner sig mere viden på kurser, i dagligdagen, digitalt og hvor man nu ellers finder det relevant.

I Dansk Padel Forbund, tilbyder vi en træneruddannelse på et højt fagligt niveau, hvor du kan tilegne dig viden, til undervisning på alle niveauer.

Uddannelsen er bygget op, så du gradvist kan blive klogere på dét at undervise i padel.

Igangsætteren + Begyndertræneren (DPF Træner-D)

Kurserne under Igangsætteren og Begyndertræneren (DPF Træner-D), er udviklet til at kunne afvikles en hverdagsaften, såvel som en lørdag/søndag, hvor der så kan afvikles to kurser á 4 timers varighed.

I Dansk Padel Forbund ser vi en værdi i, at udbyde kurserne i samarbejde med klubber og centre som et forløb, så vi sammen kan udvikle kompetencerne i og omkring klubben/centeret. Dvs. at man i løbet af en periode, mødes flere gange, hvor man i mellemtiden kan afprøve de tillærte værktøjer af, så vi løbende kan snakke om erfaringer og udvikle hinanden.

DPF Træner C+B+A – Hello Padel Academy

Dansk Padel Forbund, har i 2024 indgået et 4-årigt samarbejde med det internationalt anerkendte padelunivers Hello Padel Academy, der er udviklet af Mauri Andrini. Det er en uddannelse, der er opbygget af et Bronze-, Sølv- og Guldkursus, hvor det gradvist bliver højere og højere niveau.

Under Dansk Padel Forbund, kan du tilgå disse kurser via DPF C-Træner, DPF B-Træner og DPF A-Træner. DPF C-Træner, kan du tilgå direkte, men det anbefales, at du gennemgår Begyndertræneren (DPF D-Træner) eller har noget erfaring som træner fra anden sport, samt spillet en del padel. Når DPF C-Træner er bestået, kan du gå videre til DPF B-Træner og derefter DPF A-Træner.

Herunder, kan du klikke dig videre ind og læse mere om, hvad de forskellige kurser indeholder.

DPF C-træner
(HPA Bronze)

DPF C-træner er for dig, der vil gå i dybden med trænergerningen og ønsker at forstå padelspillets grundsten.

DPF B-træner
(HPA Sølv)

DPF B-træner er for dig, der har bestået DPF C-træner, og ønsker at udvikle dig endnu mere.

DPF A-træner
(HPA Guld)

DPF A-træner er for dig, der har bestået DPF B-træner, og ønsker at kunne tilbyde træning på allerhøjeste niveau.

Alex Laugesen

Dansk Padel Forbund udvider sekretariatet med to fantastiske ressourcer til gavn for udviklingen af padelsporten. De to stillinger blev . . .