Carlsberg Nordic Padel League – om os

Carlsberg Nordic Padel League

De padelligaer, der eksisterer i dag, er for det meste styret af en enkelt klub eller padelcentret, hvor ligaen spilles. Vi vil gerne have en liga, hvor alle kan spille med på landsplan, og hvor det bliver nemmere at finde kamptider end selve det sted, hvor den lokale liga opstod. Ikke som en konkurrent til de mange fantastiske padelligaer, men som et attraktivt supplement.

Vi tror på, at padel fortjener en landsdækkende par-liga, så vi i endnu højere grad udbreder kendskabet til vores vidunderlige sport. Dansk Padel Forbund har nu etableret en turneringskalender med støt stigende aktivitetsniveau – en holdturnering (Lunar Ligaen) med eksplosiv vækstkurve og nu supplerer vi med en par-liga med plads til alle uanset tilhørssted og niveau. Vi er fuldstændig upartiske og har ingen interesse i nogen bestemt padelklub/center, men har kun udbredelsen af padel for øje.

Formål

Der er to vigtige grunde til, at vi har valgt at starte Carlsberg Nordic Padel League

Den ene er at samle de små lokale ligaer til et større spillested for lettere at give spillerne mulighed for at møde andre spillere på samme niveau.

Det andet mål er at løfte padel til næste niveau ved at tilbyde et struktureret ligaspil og derved skabe flere spillemuligheder for alle niveauer.

Mål

Carlsberg Nordic Padel League sigter mod at blive det perfekte supplement til Lunar Ligaen. Vores mål er at give alle landets spillere mulighed for at få endnu flere kampe med den korrekte niveauinddeling. Carlsberg Nordic Padel League skal vokse sig så stor, at den vil være det naturlige valg for alle padelspillere

Vision

Carlsberg Nordic Padel League bliver et af Dansk Padel Forbunds spillemæssige og kommercielle flagskibe – og med tiden vil de bedste spillere få muligheden for at dyste mod vores skandinaviske nabolande i en elitær nordisk overbygning.

Søren Heissel

Dansk Padel Forbund udvider sekretariatet med to fantastiske ressourcer til gavn for udviklingen af padelsporten. De to stillinger blev . . .