ZigaForm version 7.2.5

Suveræne Skagen Padelcenter satser stort på oprykning

Blot fire sølle sæt.

Det er, hvad Skagen Padelcenters bedste herrehold har afgivet til modstanderne gennem sæsonen i 1. division Nordjylland. Her topper holdet rækken med fem ud af fem sejre og en score på 58-4.

– Det har været en sindssygt sjov og spændende rejse. Det sportslige taler for sig selv. Vores drøm og målsætning er at komme med til slutspillet og rykke op, men vi er også nødt til at være ydmyge, og der er mange kampe, der skal spilles, siger ejer,- spiller- og holdkaptajn hos Skagen Padelcenter, Allan Kolbro Nielsen.

Efter en kamp mod Hjørring i sidste sæson lavede Skagen Padelcenter en aftale med først én og sidenhen tre svenske elitespillere om at hjælpe Skagen Padelcenter til holdets kampe i 1. division.

Heriblandt Adam Axelsson og Simon Vasquez, som i skrivende stund er nummer et og fem på den svenske herrerangliste. Sidenhen har Skagen Padelcenter vundet fire ud af deres fem kampe 6-0.

– De svenske spillere tilfører kvalitet. Vi har Simon ombord, som er i top-100 i verden, og de øvrige spillere er også på niveau med de bedste danske spillere. Spillerne skal også give os viden fra padel i Sverige, hvor de er foran os, og de vil også hjælpe os med træningen, fortæller Allan Kolbro Nielsen.

Nødt til at hente hjælp udefra

Det nordligste beliggende padelcenter i Danmark har lige så høje ambitioner på elitesiden som deres geografiske placering. Men placeringen gør det også svært at finde spillere på øverste hylde.

Ifølge Allan Kolbro Nielsen er spillerbanken 80 procent mindre i Skagen, end den er i Aalborg. Dertil kommer, at det ikke er realistisk at få de bedste svenske eller danske spillere til at flytte til Skagen.

– Vi vil ikke kunne rykke op i Elitedivisionen med vores lokale spillere. Så vi er nødt til at hente hjælp udefra, hvis vi skal have en mulighed. Vores mål er dog at skabe en struktur hele vejen ned i bredden, og nu prøver vi at lave en overbygning med et elitehold, der skal være et trækplaster. Vi vil gerne vise noget frem fra den øverste hylde til hele Nordjylland, lyder det fra Allan Kolbro Nielsen.

Om Skagen Padelcenters seneste overlegne resultater og tilknytningen af de svenske elitespillere får nogen til at rynke på næsen, bekymrer ikke ejeren, som også kalder det hele en tilfældighed.

– Jeg tænker ikke, at Dansk Padel Forbund havde givet os et wildcard til den bedste række. Vi er nødt til at rykke op, for det er sådan, man gør. Det hele startede ved en meget løs samtale med Simon Vasquez, og vi vidste ikke, hvornår det perfekte vindue for oprykning ville være, men nu prøver vi, siger Allan Kolbro Nielsen.

I første omgang gælder det for Skagen Padelcenter om at vinde holdets sidste kamp i 1. division Nordjylland mod Aalborg Padel 2, som med to vundne kampe ud af to forsøg kommer med stor selvtillid.

– Vi er vel det, man kalder for kæmpefavoritter. Og vi har selvfølgelig vores svenske spillere med, siger Allan Kolbro Nielsen og fortsætter:

– Fra min stol vil det være en kæmpe drøm at skabe noget fed padel, hvor vi både har bredden og eliten med. Hvis ikke det lykkes os at rykke op i år, så giver vi det et nyt skud i næste sæson, slutter han.