ZigaForm version 7.1.9

Regionale træningssamlinger for juniorer

Dansk Padel Forbund (DPF) er stolte af at kunne præsentere en ny satsning på udviklingen af 10-16-årige unge padelspillere i Danmark: månedlige regionale juniortræningssamlinger.
Dette initiativ er en del af DPF’s nye juniorstrategi, der har til formål at styrke talent­­udviklingen og skabe et inspirerende udviklingsmiljø for talentfulde padelspillere på tværs af regionerne.

Nye regionale træningssamlinger

De regionale træningssamlinger vil fungere som en platform, hvor unge talenter kan lære, udvikle sig og konkurrere under vejledning af erfarne trænere og mentorer fra juniorlandsholdet. Det er vigtigt at understrege, at disse samlinger ikke er landsholdssamlinger, men i stedet et sted for udvikling, læring og netværksdannelse blandt padelspillere på tværs af hele landet, og for nogle vil næste skridt være en plads i juniorlandsholdsbruttotruppen.

Udvælgelseskriterier og proces

For at sikre, at de mest engagerede og talentfulde spillere deltager, vil udvælgelsen til de regionale samlinger basere sig på følgende kriterier:

• Tekniske færdigheder: Fra grundlæggende teknikker for de yngste (U12) til avancerede teknikker og udførelse under pres for de ældre (U16).
  • Taktisk forståelse: Spilforståelse og evne til at tilpasse sig taktiske ændringer.
  • Fysisk kapacitet:Fokus på koordination, balance, udholdenhed og fysisk styrke.
  • Mentalt engagement: Vurdering af engagement, motivation og modstandskraft.
  • Fremmøde og træningsflid: Aktiv deltagelse og positiv holdning til træning.

Udvælgelsen vil ske i en flertrinsproces: Klubindstillinger, observationer af spillere af juniorlands­træner, trænere på de regionale centre, og en endelig beslutning truffet af DPF’s Junioransvarlige.

Åben og transparent kommunikation

DPF ønsker at sikre en åben og transparent udvælgelsesproces. Vi vil derfor løbende kommunikere kriterier, processer og ansvarlige via vores officielle kanaler. Det er ambitionen, at de indstillede, både de udtagne og dem, der ikke bliver udtaget, vil modtage konstruktiv feedback.

En fremtid for juniorpadel i Danmark

Vi opfordrer alle klubber og centre til at indstille deres mest lovende unge spillere til de regionale træningssamlinger. Dette er en unik mulighed for at deltage i et udviklingsmiljø, der skaber grobund for fremtidige talenter og styrker padelsportens position i Danmark.

Du indstiller som træner ol. en juniorspiller ved at udfylde denne formular.

Maria Rasmussen, Junioransvarlig
Dansk Padel Forbund