Racket Club Kløver vært for Lunar Ligaens Final Four – forår 2022

Siden starten af året har mere end 3000 padelspillere dystet med og mod hinanden i den hidtil største udgave af Lunar Ligaen, siden denne så dagens lys i andet halvår af 2020. Den fantastiske udvikling fra 39 hold til nu 326 deltagende hold giver et meget godt billede af hvor solidt et greb padel har i den brede danske befolkning – og tilmed på rekordfart.

For Dansk Padel Forbund har det afgørende betydning, at vi stadig udvikler på initiativer som Lunar Ligaen, så vi fortsat favner bredt – men også udvikler på afviklingen af eventet Final Four, som er sæsonafslutningen for de øverste rækker, hvor vi skal have kåret sæsonens Holdmestre.

Dansk Padel Forbund har valgt at placere finalestævnet i Racket Club Kløver – et event som afvikles

lørdag d.11.juni med semifinaler fra kl.11 på fire baner med forventning om finalestart omkring kl.15.30. Her vil mange af landets bedste spillere krydse klinger i kampen om det eftertragtede trofæ.

Lasse Vedersø, Dansk Padel Forbund

I vores dialog med Racket Club blev det meget hurtigt tydeligt, at dette er en opgave som tages meget seriøst og med en stor vilje til at levere en afvikling på højt niveau. Det er naturligvis også i Dansk Padel Forbunds interesse, at vi kan optimere på afviklingen af vores vigtige events – så vi i takt med den stigende opbakning også fortsat leverer på højest mulige niveau. På forbundets vegne vil jeg gerne kvittere for et yderst konstruktivt samarbejde.

Jacob Østergaard, Racket Club

Vi er utroligt glade for at være en del af Final Four. Det skyldes naturligvis vores store respekt og begejstring for det arbejde, som DPF til dagligt lægger i Lunar Ligaen. Lunar Ligaen som format er på rekordtid blevet synonymt med det at “kunne gå til padel” – en fantastisk bevægelse og udvikling for sporten i Danmark. Derudover giver det spillerne følelsen af at være en del af et hold. Et hold der sammen kæmper for fede oplevelser på diverse padel-adresser landet rundt. Det skaber fællesskab og det har selvsagt en enorm værdi for alle os der elsker padel. I Racket Club bifalder vi denne type tiltag og initiativer der kan formå at tage padel til det næste niveau og skærpe de bedste spillere, alt imens at flere og flere begiver sig ud på en padelbane for første gang. Vi drømmer om flere spillere i bredden, flere spillere i eliten og endnu flere fede padel-oplevelser i Danmark. Derfor falder det os ganske naturligt at give vores støtte til DPF i deres arbejde for at udvikle Lunar Ligaen. Det er derfor med stor glæde, at vi den 11. juni i Racket Club Kløver kan lægge hus til dette års Final Four for Lunar Ligaens Elite Division – vi har gjort os umage for at skabe rammerne til en vaskeægte padel-fest.

Hermed en kæmpe opfordring til at bakke op om arrangementet

– kom ud og se top-padel på første række.