Fredericia har gjort det. Gladsaxe har gjort det. Rødovre har gjort det. Rudersdal har gjort det. Og nu har Frederikssund netop også annonceret, at de har gjort det. Startet en padelklub. Mange andre byer har også gjort det.

Medlemsklubber i Danmark

Vi er stadig kun lige begyndt. Danmark har brug for padelklubber i hver eneste kommune i landet, og i nogle kommuner er der måske ligefrem behov for flere padelklubber. Der er stadig mange kommuner der endnu ikke har padel, eller hvor padel endnu ikke har nogle klubber, og vores vurdering er, at der er stor gevinst for padelsporten hver gang der starter en padelklub op. Så hvis du bor i en kommune, der endnu ikke har padelklubber, uanset om I har padelbaner i kommunen eller ej, så start en padelklub! Vi vurderer, at de fleste padelklubber ret hurtigt vil få en stemme i kommunen, og hermed kan I påvirke kommunen i den rigtige retning med at investere i padelbaner. Hvis I allerede har padelbaner i kommunen, for eksempel privatejede padelbaner, så er der allerede et sted at spille, og her vil en klub også gøre en forskel på kommunens opfattelse af padelsporten, til gavn for alle med interesse i padelsporten.

Vi giver vildt gerne gode råd og fifs til hvor let I kan starte op, og hvilke aktiviteter I kan lave for at sikre interesse for jeres padelklub.

Vær med til at Danmarks hurtigst voksende sportsgren bliver anerkendt i det danske idrætspolitiske landskab, og at padelsporten kan være med til at samle jer lokalt.

Kontakt endelig nogle af os i bestyrelsen i Dansk Padel Forbund, hvis du vil have lidt ”fødselshjælp”. En af vores vigtigste opgaver er at sikre, at der kommer flere padelklubber i Danmark. Padelsporten har potentiale til at blive blandt Danmarks 10 største sportsgrene, og et af fundamenterne for denne udvikling er mange aktive padelklubber.

Du kan læse mere om hvordan du skaber en klub under menupunktet klubber her på vores hjemmesiden eller hop direkte til vores guide her.