DPF Padel Liga. Hvad, hvor & hvordan

Dansk Padel Forbunds bestyrelse har, på sidste bestyrelses møde d. 8. juni valgt at fjerne kravet om at spillerne skal være medlem af en DPF medlemsklub.

Flere har valgt at bruge vores guide til at lave en medlemsklub, og vi er superglade for de nye klubber der er opstået i kølvandet af medlemskravet.

Vi ønsker dog på den anden side heller ikke at udelukke spillere fra at deltage i vores holdturnering. Derfor fjerner vi nu kravet om medlemskab af en DPF medlemsklub.

Bestyrelsesmedlem og koordinator af DPF padel liga Frederik Bentler:

Med DPF Padel Ligaen sigter vi i Dansk Padel Forbund efter flere mål.

For det første ønsker vi en aktiv sport med masser af muligheder for at spille padel, uanset om man er motionist eller elitespiller.
For det andet betyder det at spille på et hold noget socialt, og det skaber sammenhold både på og uden for banen. Noget som er med til at fastholde vores medlemmer, og dermed får vi også dygtigere spillere på længere sigt.

Vi er et ungt forbund, der lytter til både eksisterende og kommende medlemmer. Når vi erfarer at det at etablere en klub er en udfordring som afholder folk fra at deltage, så er det vores opgave at lytte opmærksomt. Og det har vi gjort. Derfor fjerner vi kravet om at man skal være medlem af en klub for at kunne deltage.

Dansk Padel har dog stadig brug for at få registreret alle spillere, og derfor skal man stadig købe en DPF spillerlicens til kr. 150,- og så kan man spille både holdturnering, men også de mange andre en- og to-dages turneringer vi afholder. Det håber jeg at rigtig mange vil benytte sig af. Både for at spille deltage i turneringer, men også for at støtte Dansk Padel Forbund.

Med mange spillere kan vi dokumentere at vi er en sport i rivende udvikling, og det betyder at det bliver meget nemmere at overbevise kommunalpolitikerne i hele landet om at kommunerne skal etablere flere baner og klubber.

Dette indlæg har 2 kommentarer

1. Michael jønsson

Synes det bliver super med en holdturnering. Har dog lige set at DGI og Dansk tennis forbund også vil starte en holdturnering. Hvorfor sammenarbejder man ikke om EN holdturnering? Synes det skaber en del forvirring.

2. Christian Nybroe

Vi er også kede af situationen. Vi lancerede vores holdturnering for flere måneder siden. Vi håber alle padelspillere som ønsker en selvstændig sport/forbund vil støtte op om vores holdturnering. DPF arrangerer ganske mange turneringer i hele landet for bredde og elite. Vi driver et landshold der skal VM om lidt, og markedsfører sporten med en selvstændig stemme. Alt sammen drives 100% frivilligt. Vi har ingen offentlige støttekroner eller lottomidler i ryggen.
    Vi vil gerne samarbejde med DGI/DTF. DGI/DTF ville også gerne samarbejde med DPF, dog forudsat at DPF lukkede sig selv. Det blev enstemmigt nedstemt af medlemsklubberne til generalforsamlingen. Vi er derfor i den situation at der er to enheder der udbyder meget af det samme indhold til padel.
    Vi håber at vi i fremtiden kan indgå i et ligeværdigt samarbejde med DGI/DTF.