Managefy version 1.4.3

Optakt til Carlsberg Nordic Padel Series 1, Powered by Y-Design

Det er efterhånden to måneder siden, at Racket Club Taastrup afviklede Carlsberg Nordic Padel Series

Finals 2023, og nu starter karavanen op igen i landets stærkeste turneringsrække, som indledes på fredag og lørdag i de fantastiske omgivelser i KIF Padel Club, Kolding.

Esben Kjærgaard Hess og Nils Skajaa var i 2023 det mest succesfulde herrepar herhjemme med blandt andet et danmarksmesterskab og tre Carlsberg Nordic Padel Series-titler, men til finalestævnet i Racket Club Taastrup trak de det korteste strå i finalen mod Ricard Manchon og Pol Espinal Rey, som ved den lejlighed leverede en imponerende debut på den danske scene.

Om Pol Rey kommer tilbage til den danske tour eller ej, må tiden vise, men reglerne for 2024 er ændret, så han og alle andre som minimum skal deltage i én af de seks Carlsberg Nordic Padel Series-turneringer for at deltage ved finalestævnet, som holdes i Vejle Padelcenter i november.

Hos både herrerne og kvinderne oplevede vi fyldte DPF1000-rækker til samtlige af de syv afdelinger i 2023, og ligesom hos herrerne fik vi også mange forskellige vindere på kvindesiden. Maria Rasmussen og Mie Skov løb dog med de fleste af titlerne (3), men til Finals i Taastrup måtte de lade livet i semifinalen for så at kunne se danmarksmestrene Gitte Haxen og Carla Rodriguez Sanchez løbe med deres anden Carlsberg Nordic Padel Series-titel i 2023.

Vi spoler tiden frem til på fredag-lørdag, hvor vi i Kolding står med to fyldte og meget stærke rækker. Herrerne starter fredag, og selv om vi mangler nogle markante profiler som f.eks. Marc Møller, Emil Domela, Mads Laudrup og Sofus Enrum, så er der tæt på statsgaranti for en sportsligt stærk og spændende række, hvor semifinalerne, hvis seedningerne holder, hedder Hess/Skajaa mod Lilleøre/Loughlan og Sebber/Manchon mod Okkels/Søgaard.

Lodtrækningen har dog villet det sådan, at Sebber/Manchon allerede i første runde står overfor Mads Elholm og Andreas Boers, og allerede her kunne der sagtens ligge en overraskelse på lur – eller i det mindste vente os en tæt og velspillet kamp på højeste nationale niveau. Herudover er det værd at holde øje med de lokale wild cards fra Kolding, som bestemt har talent til på sigt at gøre sig gældende i toppen af dansk padel, ligesom den nye konstellation Lilleøre/Loughlan skal blive interessant at følge.

Trods fraværet af de tredobbelte vindere fra 2023, Mie Skov og Maria Rasmussen, så har kvindernes række vel aldrig set stærkere og mere spændende ud. end den gør på lørdag i Kolding. Gitte Haxen spiller sammen med en dygtig spansk spiller, Mari Carmen Sanchez. Carla Rodriguez Sanchez spiller sammen en dygtig svensk spiller, Linnea Björk. Et svensk toppar, Evelina Hennigor og Tea Hylander har ansøgt om og fået tildelt et wild card, og så har vi førsteseedede Simone Alipieva og Julia Wiese, som tog nogle store skridt frem i 2023-sæsonen.

Lodtrækningen har gjort det sådan, at disse fire par alle kan gå i semifinalerne, og selv om der udelukkende er kompetente par med i turneringen, vil det være en overraskelse af de større, hvis ikke semifinalerne hedder Wiese/Alipieva mod Haxen/Sanchez og Rodriguez/Björk mod Hennigor/Hylander.

Det stinker langt væk af toppadel hos både mænd og kvinder i weekenden i KIF, og vi håber, at mange tilskuere finder vej dertil. KIF Padel Club har til huse på Ambolten 2, 6000 Kolding, og entreen er naturligvis gratis både fredag og lørdag.

Har du ikke mulighed for at komme i hallen, vil der blive streamet via MATCHi TV, hvor de trofaste kommentatorer Daniel Sønderby og Jesper Hougaard er klar til at guide dig igennem weekenden. Vi opdaterer vores sociale medier med et link, så snart vi har fået fingrene i det.

De første kampe spilles fredag kl. 17:00, hvor herrerne lægger ud. Kvinderne kommer først i ilden lørdag kl. 9:30.

Turneringens side på Rankedin, hvor lodtrækning og program er frit tilgængeligt:

Vi glæder os helt vildt til weekenden.

Vel mødt!