Slår man ildsjæl op i ordbogen får man betegnelsen af en person som, ofte ulønnet, arbejder begejstret og ivrigt for en sag. Disse personer vrimler det med ude i vores medlemsklubber og uden dem, ingen klubber.

Vi kan kun sige, her i Dansk Padel Forbund, at vi er SÅ imponeret af alle jer ildsjæle. I får en god idé og fører den ud i livet med den største ihærdighed, selv det ikke altid er så nemt som det lyder at etablere en ny klub. I det følgende får I tre eksempler på præcis den begejstring og store ihærdighed for en sag, i dette tilfælde en padelklub.

Vi vil gerne byde VELKOMMEN til 3 nye medlemsklubber:

• BT Padel
  • Odder Padel Klub
  • Jægerspris Tennis og Padelklub

BT Padel

Et par gæve jyder havde i længere spillet padel i det lokale center og ærgrede sig over prisen, samt undrede sig over at det fortrinsvis var unge mænd, der spillede.

Hvorfor ikke tænke foreningstanken ind i padel, så både mænd, kvinder, familier og børn kan få glæde af padel og dermed opstod idéen med at etablere en padelklub.

BT Padel er en underafdeling af den lokale idrætsforening Bruunshåb/Tapdrup IF, og idrætsforeningen blev også inddraget i den videre plan. Der blev udviklet forretningsplan og arbejdsgrupper og på mindre end 8 måneder var der 3 double og 1 singlebane klar! Finansieret af en velvillig kommune, sponsorpakker m.m.

En forening der vil udvikle lokalområdet og breddeidrætten. Også her er stærke frivillige en stor del af succesen.

Odder Padel Klub

En enkelt ildsjæl, der allerede var dybt engageret i det lokale padelcenter med Americano og Lunar Ligaen, fik den idé at lave en klub. En padelklub i det center, hvor han selv spillede. Idéen kom i januar i år og i februar var tankerne skrevet ned på papir og klar til at stå sin prøve! Den gode og hurtige start blev dog udfordret af lidt bump på vejen ift. godkendelse og støtte fra kommunen, men i sommeren 2021 klappede alt til sidst. Odder Padel Klub var en realitet.

Odder Padel Klub hører hjemme i padelcenteret Padel1, hvor klubben lejer sig ind. Der er faste tider (slots til spillerne ift. niveau), som f.eks. også ses ved fodbold. Der satses benhårdt på at få alle med på padelbølgen, også børnene. Klubben arrangerer åbent hus og der har været 250 børn igennem ift. at snuse til spillet.

Der er også et stort ønske fra formanden om at få alle medlemmer til at spille i Lunar-Ligaen. Klubben betaler tilmeldingsgebyret, mens medlemmerne kun har udgift til den årlige spillerlicens. For som han siger: ”Det giver så meget at sidde bagefter en kamp, kigge på andre kampe, tale om spillet og nørde padel. Sådan bliver vi bedre.”

Jægerspris Tennis og Padelklub

Fra at være en mindre tennisklub med ca. 70 medlemmer til nu at være en kombineret tennis -og padelklub med 350 medlemmer og stadig voksende. Det er padeleventyret i Jægerspris.

Klubben har to udendørs padelbaner og drømmer i første omgang om at få dem overdækket. Endvidere går klubben med tanker om at samarbejde med nærliggende byer, som også har padel i tankerne. Grundtanken er her at samarbejde, så alle kan få lov at spille padel. Endvidere ønsker klubben at samarbejde med andre sportsgrene, herunder badminton.

Også her er der gang i ildsjæle, der agerer som ambassadører og hjælper til med diverse events. Målet er bl.a. at tiltrække grupper, som tidligere har været svære at få fat i; nemlig familier, kvinder og børn.

Der har været afholdt Girl Power Padel Camp og der er startet fast træning for et lille børnehold.

Jægerspris har endvidere lagt baner til vores kvindelandsholdssamling, som vi hos Dansk Padel Forbund sætter stor pris på. Og klubbens formand ytrer, at det gør de gerne igen, da klubbens medlemmer dermed også kan få en oplevelse ved at se virkelig dygtige spillere spille padel 😊

VELKOMMEN TIL og tak fordi I vil være med i vores allesammens padeleventyr!