Hvordan laver jeg en forening

Det er supernemt at lave en forening og der er stort set ingen krav til at man registrerer foreningen nogle steder med mindre man vil opnå kommunal eller anden støtte til f.eks. børnetræning eller lokaleudgifter som f.eks. baneleje.

Opret foreningen

1. Start med at få udformet et udkast til vedtægter for den nye klub (Hent eksempel her eller brug DGIs vedtægtsgenerator.). Vedtægterne skal indeholde formål, valg af bestyrelse m.v., samt ”hvad der skal ske med foreningens midler i tilfælde af, at foreningen lukker” m.v. (Alt fremgår af eksemplet).
  2. Indkald til en stiftende generalforsamling. Indkaldelsen skal indeholde en dagsorden, som minimum indeholde disse punkter:
    a) Valg af dirigent.
    b) Valg af referent.
    c) Godkendelse af forslaget til vedtægter
    d) Valg af bestyrelse. (BEMÆRK – eventuel indehaver af banerne eller anden økonomisk interessent, må IKKE have en bestyrelsespost)
    e) Fastsættelse af kontingent
  3. Der udarbejdes et referat, hvor deltagerantallet også fremgår. Dette underskrives af dirigenten. Eksempel på referat kan findes i DPFs referater her.

Tillykke. Foreningen er nu oprettet.

Meld foreningen ind i Dansk Padel Forbund

I melder foreningen ind i Dansk Padel Forbund ved at udfylde denne formular. Der er flere fordele ved at melde jer ind i Dansk Padel Forbund. Læs mere om medlemskab her.

Godkendelse af kommunen (valgfrit)

Det er ofte en god ide at søge om godkendelse af kommunen, da det giver mulighed for støtte til foreningen. Læs mere om kommunale støttemuligheder og godkendelse af kommunen her.

Christian Nybroe

Kasserer og IT

Da gardinerne blev trukket fra i Holstebro i morges, var det med solen som en kærkommen og uventet gæst, . . .
Dansk Padel Forbund ønsker at understøtte danske padelspilleres mulighed for at deltage i internationale turneringer i FIP-regi (Det Internationale . . .