Det er ikke rart for et sportsforbund, at gå ud og sige, at en bestyrelsesformand for et andet sportsforbund taler usandt. Men vi undrer os, fordi så mange fortællinger, som vi mener er usandheder, altså direkte forkerte og ukorrekte oplysninger muligvis er lykkedes med at blive den gængse fortælling hos Danmarks Idrætsforbund (DIF) i Brøndby, der netop har valgt at give aktivitetgodkendelse af padelsporten til Dansk Tennis Forbund, på trods af, at de fleste adelaktiviteter i dag varetages af Dansk Padel Forbund, der gennem 17 måneder har været ansøgerkandidat til medlemskab i DIF.
Bestyrelsesformanden for Dansk Tennis Forbunds (DTF), Henrik Thorsøe Pedersen, har i det seneste radiointerview den 16. september 2021 om konflikten omkring padelsporten udtalt sig om Dansk Padel Forbund. Vi, i Dansk Padel Forbund, vil i det følgende korrigere disse udtalelser som i bedste fald er uvidenhed fra Henrik Thorsøe Pedersen side.
Vi kan ikke lade være med at tænke at hvis det er stilen på et båndet program, hvilken version får DIFs bestyrelse så når han taler sin sag for at tage magten over padelsporten?

Du kan læse vores gennemgang af interviewet i det vedhæftede dokument.