HEAD og Dansk Padel Forbund indgår sponsoraftale

HEAD og Dansk Padel Forbund indgår langvarig aftale om et bold- og tøjsponsorat

Dansk Padel Forbund oplever markant øget interesse for padel sporten fra alle sider. Flere og flere unge som gamle opdager, prøver og bliver vilde med padel i disse år. Udbuddet af både klubber og centre øges hele tiden. Det er en udvikling der glæder Dansk Padel Forbund, og som også mærkes hos producenterne af udstyr til sporten.

Claus Ketterle der er ansvarlig for salg og markedsføring af HEAD i Danmark, er ikke i tvivl om at padel er en af fremtidens store sportssgrene, og at potentialet i sporten er stort.

HEAD oplever markant vækst i salget af tøj, bolde og bat til padel, og vi ønsker at udbygge vores position som markedsledende i udstyr til padelsporten. Vi har været i dialog med Dansk Padel Forbund længe, og har fået et godt indtryk og indblik i forbundets planer for udviklingen af padel i Danmark. Det er et arbejde vi ønsker at støtte op om. Det har vi i første omgang valgt at gøre ved at indgå en 6 årig sponsoraftale af tøj og bolde til alle de danske landshold, officials og trænere. Desuden leverer vi et større antal bolde som skal bruges til turneringer arrangeret af Dansk Padel Forbund

Claus Ketterle fra HEAD Danmark

I Dansk Padel Forbund glæder man sig rigtig meget over den netop indgåede aftale med HEAD.

Vi er et ungt forbund drevet af frivillige, og uden adgang til offentlige midler. Derfor er det særdeles kærkomment at HEAD ønsker at indgå et sponsorat af den størrelse og varighed.

Vores aftale med HEAD er rigtig godt match for vores landshold, der får noget af det bedste tøj der findes på markedet og med HEAD bolde, som også bruges på World Padel Touren, får vi også her bolde fra absolut øverste hylde

Frederik Bentler fra Dansk Padel Forbund

Sponsoraftalen med HEAD, der har en værdi på et syvcifret beløb, forpligter Dansk Padel Forbund til at bruge HEAD PRO og HEAD PRO S bolde til alle officielle turneringer der afvikles af Dansk Padel Forbund. Også her er der stor tilfredshed med at det netop er HEAD der er den nye sponsor. ”Det har betydet meget for valget af vores nye boldsponsor at HEAD har to varianter af padel bolde. HEAD PRO, og HEAD PRO S som er lidt hurtigere. Det er vigtigt at vi har bolde der matcher forskellige underlag” fortæller Frederik Bentler, der omkring valget af boldsponsor har rådført sig med folk omkring landsholdene.

Sponsoraftalen som løber frem til 2026 giver os god tid, og nu skal vi i gang med samarbejdet om udviklingen af dansk padel. Planen er at vi sammen med Dansk Padel Forbund kommer med nye tiltag løbende igennem aftaleperioden til gavn for alle Dansk Padel Forbunds medlemmer, og jeg ved at Ole Egholm og Frederik Bentler fra Dansk Padel Forbund, har mange gode idéer til hvordan vi kan lave nogle nye og spændende tiltag sammen. Vi glæder os rigtig meget til samarbejdet, og er glade for at kunne støtte det store arbejde der laves i Dansk Padel Forbund

Claus Ketterle fra HEAD Danmark

Ønskes yderligere information om aftalen og samarbejdet er du velkommen til at kontakte Frederik Bentler, Dansk Padel Forbund på fb@danskpadelforbund.dk

Der henvises i øvrigt til www.danskpadelforbund.dk og www.head.com