Managefy version 1.4.3

Første FIP Instructor Level 1 kursus i Danmark

I dagene 7-10 marts afholdte Dansk Padel Forbund (DPF) i samarbejde med det internationale padel forbund FIP, det første officielle internationale trænerkursus “FIP Instructor Level 1”  i Danmark.

11 spændte deltagere med vidt forskellig baggrund stod foran 41 timers intens undervisning på og uden for banen, samt eksamen efter 3,5 dages undervisning.

Kurset var på virkeligt højt niveau og Dansk Padel Forbund arbejder også på at “fylde” hullet ud mellem deres eksisterende Padeltræner Introkursus og FIP Level 1 kurset.

Under ledelse af Norberto Nesi blev deltagerne, på og udenfor banen, ført gennem spillets facetter, både hvordan de skulle indlæres på egen krop og hvordan de skulle læres videre til nye padelspillere. Alt i alt en meget grundig gennemgang, der ligeledes tog højde for deltagernes forskellige erfaring på padelbanerne inden kursets begyndelse.

Niveauet på det intense forløb blev holdt oppe af undervisningens kvalitet og deltagernes store interesse og høje humør. Den sammensætning gjorde at de 10 timers lange dage forløb så gnidningsfrit som sådanne dage, spækket med ny information, nu engang kan gøre.

Kurset foregik på engelsk, hvilket dog ikke udgjorde nogen umiddelbare forhindringer, om end lidt ekstra tænken sig om engang imellem.

Alt i alt et fedt kursus som gav deltagerne det bedst mulige afsæt for at starte undervisning af nye og eksisterende padelspillere.

Flere af deltagerne på kursus er nu på vores officielle trænerliste som du kan se her