Powered by ZigaForm version 4.5

Den 3. november sendte vi 16 spillere, 2 holdkaptajner og en træner afsted til EM i Lissabon. Både herre- og kvindelandsholdet klarede sig ganske pænt med en 8’ende plads til begge hold.

Herrerne var så heldige at møde Spanien på center court, en oplevelse der blev set frem til med spænding og stor glæde. Både herrerne og kvinderne fik fornøjelsen af at møde vores svenske naboer på padel banen. Kvinderne var landet i pulje med svenskerne og herrerne mødte dem i kvartfinalen. Det var kampe hvor vi ikke var favoritter og vi vandt heller ikke. Men til stor overraskelse og frustration for både de svenske spillere, samt de svenske kommentatorer, pressede de danske herrer vores rigtigt dygtige naboer. Der var stor gejst i alle kampene på trods af at vi tabte 0-3 til bronzevinderne.

Vores første deltagelse i EM endte med et slutresultat som Danmark godt kan være stolt af. Landsholdet blev oprettet for 1,5 år siden. Vi startede med ingenting. Spillerne er fundet, en holdstruktur er ved at blive bygget op. Vi har fået en superkompetent træner tilknyttet i form af Husse Mehmedovic. Der skal lyde en kæmpetak til Husse, der mødte op som den første og gik hjem som den sidste hver dag. Meget ofte arbejdsdage på 12-15 timer. Helt fantastisk. Tak Husse! Vi er “jätte glad” for dig.

Tak til vores spillere. Vi håber og ønsker for dem, at deltagelsen til EM har været en lærerig oplevelse og at de kan bruge erfaringen i deres fremtidige udvikling på banen. Det lykkedes for mange af spillerne at få nogle af udgifterne dækket med private sponsorer. Godt Arbejde.

I 2020 gælder det kvalifikation til VM.