Det er ikke mere end et år siden, at Esben Hess-Olesen og Nils Skajaa blev Danmarksmestre for herrerne og Jannie Overgaard og Betina Pedersen blev  Danmarksmestre blandt damerne. Begge vinderpar har ved flere lejligheder repræsenteret Danmark ved efterfølgende internationale mesterskaber.

I denne weekend går det løs igen. Hos Smash Padel, Fuglevangsvej 47A, i Horsens. I alt stiller 16 herrepar og 10 damepar op i kampen om at blive Danmarksmestre i padel. Alle de indledende kampe spilles om fredagen fra klokken 16.00, mens kvartfinaler, semifinaler og finaler spilles lørdag. Finalerne kan opleves hos Smash i Horsens lørdag fra klokken 15.00.

Hvem bliver Danmarksmestre i 2021?

Se, det aner vi jo ikke. Vi kan glæde os over, at stort set alle Danmarks bedste padelspillere stiller op. Måske lige bortset fra Nils Skajaa, der er i Boston. Semifinalisterne fra sidste år, Tobias Lau Stemann og Morten Kirk Brødbæk, kommer dog heller ikke, da Tobias arbejder som læge i Norge og Morten Kirk venter sit barn nummer 2 netop på lørdag. Esben Hess-Olesen har fundet en ny makker i Mads Elholm fra Odense stedet for Nils Skajaa. Tilsammen er de dog kun seedet som det tredjebedste par, idet Emil Domela Hansen og Marc Andreas Møller er de bedst seedede mænd, efterfulgt af Mads Laudrup og Tobias Galskov.

Du kan se alle de opstillede herrepar til DM her:

Blandt damerne stiller vores regerende Danmarksmestre, søs­trene Betina Pedersen og Jannie Overgaard, op sammen igen. De fik erobret Danmarksmestertitlen for første gang i 2020, efter at Liv Deleuran-Skjold og Anna Dabrowski havde haft titlen de første 2 år, vi har afviklet DM (2018 og 2019). Betina og Jannie er med deres 44 og 42 år ikke helt unge længere, i forhold til at de ligger helt i toppen i padelsporten. Men de er stadig det højst seedede par blandt alle tilmeldte kvinder. Kvindernes næsthøjst seedede par, Gitte Menzel og Belinda Elkjær, er dog endnu ældre (hhv 47 og 49 år). Gitte og Belinda har lige været til veteran-EM i Vilamoura, Portugal (sammen med 5 andre spillere), hvor de danske veteran-damer vandt en sølvmedalje, hvilket er den hidtil bedste danske padel-præstation i udlandet.

Der er dog en del øjne fokuseret på det tredjebedst seedede kvindepar, Gitte Haxen og Mie Skov, der begge er lidt yngre (hhv 33 og 35 år), og som af mange vurderes til at kunne være det førende par. Mens Jannie og Betina har tennisbaggrund, har Gitte volleyball-baggrund, Belinda og Gitte Haxen har badmintonbaggrund og Mie Skov er stadig aktiv bordtennisspiller.

Og igen, så ved vi slet ikke med sikkerhed, om ikke nogle af de andre stærke kvindepar kan lykkes med at tage pokalen i år. Se de opstillede damehold her.

I Dansk Padel Forbund er vi glade for, at alle spillere bakker op om Dansk Padel Forbunds fjerde DM, og vi ser frem til en spændende weekend i Horsens.

Se finalerne på TV.

Sport Live viser finalerne en smule forskudt med start klokken 18.45 lørdag 4. december 2021. Først damefinalen, herefter herrefinalen. Så du kan vælge at se finalerne i Horsens fra klokken 15.00 og/eller se dem på Sport Live på lørdag klokken 18.45.

Vil du vide mere om vores Danmarksmesterskaber er du velkommen til at kontakte
Lasse Vedersø, turneringsansvarlig, lv@danskpadelforbund.dk Tel 23842302
Ole Egholm, formand, formand@danskpadelforbund.dk, Tel 20956085