Så er Dansk Padel Forbund klar med en landsdækkende DPF Padel Liga for hold. Det er starten på en dansk divisionsstruktur i padel. Det er fødslen af en divisionsstruktur, og du er inviteret til at være med helt fra starten. Dansk Padel Forbund forventer at DPF Padel Ligaen bliver en bærende del af den sportslige og sociale udvikling af padel i Danmark.

DPF Padel Ligaen starter til september 2020 og løber frem til april 2021, hvor der vil blive kåret en vinder, og overrakt pokaler efter afsluttende runde.

Et hold i DPF Padel Ligaen består af minimum seks spillere, der spiller 3 doubles ude og hjemme mod de andre hold fra samme række. Afhængig af antal tilmeldte hold vil holdene blive inddelt efter region, og dernæst i et antal divisioner. Der er ingen begrænsninger for hvordan et hold kan sammensættes. Det kan være et familiehold, et firmahold, gamle soldaterkammarater, et rent pigehold, et rent herrehold eller et mixhold og unge kan spille på hold med veteraner. Det vil være dit holds samlede styrke der afgør hvilken række jeres hold spiller i. På den måde omfavner DPF Padel Ligaen både motionister, talenter og elitespillere.

Der er åbent for tilmelding til DPF Padel Ligaen nu, og deadline for tilmelding er 15. august 2020.

Du kan se hvordan du tilmelder dig her. Læs evt. reglerne for DPF Liga her.

Vi ser gerne I er medlem af en klub som er medlem af Dansk Padel Forbund. Det er ikke et krav, men I får bl.a. spillerlicenser billigere og andre fordele. For at hjælpe dig på vej med at etablere en klub, tilbyder Dansk Padel Forbund jeres nye klub gratis medlemskab af Dansk Padel Forbund de første 12 måneder, såfremt I tilmelder jer holdturingen inden 15. august 2020. Du kan læse mere om hvad man får for sit medlemskab af Dansk Padel Forbund her

Når i har stiftet jeres klub og har indmeldt klubben gratis i Dansk Padel Forbund, betragtes alle klubbens medlemmer som medlem af Dansk Padel Forbund. Klubmedlemmer der ønsker at spille holdturnering, eller andre officielle DPF turneringer, skal have en DPF spillerlicens. Den koster normalt kr. 150,- men du får 50% rabat som medlem af Dansk Padel Forbund. Sidst men ikke mindst skal både klub, hold og alle spillere være oprettet på RankedIN, hvor DPF Padel Ligaen bliver administreret fra. Her kan du følge med i alle resultater, og se din egen og dine holdkammeraters individuelle ranglisteplacering i holdturneringen.

Dansk Padel Forbund håber på stor tilslutning til DPF Padel Ligaen, og vi glæder os utrolig meget til en masse fantastiske holdkampe i padel i efteråret.

Mange har allerede givet udtryk for at de gerne vil enten lave et hold, eller spille på et. Hvis du mangler spillere til dit hold, eller hvis du er spiller og godt kunne tænke dig at spille med i holdturneringen, anbefaler vi at du bruger en af de mange Facebook grupper hvor du kan finde padel makkere til ”matchmaking”.

Har du spørgsmål til DPF Padel Ligaen er du velkommen til at kontakte Frederik Bentler på fb@danskpadelforbund.dk