Frederik Bentler, Bestyrelsesmedlem

Vi er i Dansk Padel Forbund henrykte over at Viaplay har taget padel til sig” siger Frederik Bentler, bestyrelsesmedlem i Dansk Padel Forbund. “Både fordi det vil blive super spændende at følge World Padel Tourviaplay.dk, men også fordi Viaplay Padel Open vil give alle spillere, uanset niveau, en oplevelse af at spille turnering i trygge omgivelser i deres lokale center eller klub.

“Samarbejdet betyder at alle deltagere fra de regionale turneringer og frem, vil spille om officielle danske ranglistepoints.”

Emina Salic, project manager of Viaplay Padel Open

Samarbejdet er et skridt i den rigtige retning.
Vi deler de samme mål om at øge interessen og engagementet i dansk padel. DPF har været med siden den spæde start i Danmark, og har en etableret rolle i det danske padelmiljø. Med dem ved vores side, bliver vores fælles indsats stærkere

Partnerskabet betyder at alle spillere fra de regionale turneringer og frem, vil optjene officielle dansk rangliste points. De danske rangliste point kan ses i Dansk Padel Forbunds turneringssoftware, RankedIN. RankedIN giver også spillerne mulighed for at tilmelde sig andre turneringer og events i Danmark.

Frederik Bentler

RankedIN har stor værdi for både spillere, klubber og centre, da det gør det nemt for spillerne at tilmelde sig turneringer og nemt for klubber og centre at oprette nye turneringer. DPF vil selvfølgelig være klar med support og sørge for at turneringer kører som forventet.
Kontakt evt. DPF her.

Rangliste point er forbeholdt spillere fra Danmark. Spillere i Sverige, Norge og Finland får ikke ranglistepoints. “Selvfølgelig ville vi gerne have haft mulighed for at tilbyde alle deltagere i Viaplay Padel Open ranglistepoints. Vi fik dog ikke det samme enslydende svar fra spillerne i de andre VPO lande, som vi fik i Danmark; I Danmark ville de virkeligt gerne have at turneringerne skulle give rangliste points, forklarer Emina Salic.
Faktisk udførte VPO i det tidlige 2020, en markedundersøgelse hvor hundredevis af spillere og centre fik chancen for at komme med inputs til turneringen. Svarene har formet turneringens format og regler. “Jeg synes dette ønske fra de danske spillere siger meget om DPFs arbejde. De har virkeligt sat deres aftryk på dansk padelkultur, og haft succes med at skabe en turneringskultur.

Konklusion, vi har en spændende sommer og efterår foran os i Dansk Padel! Både Viaplay og DPF ser frem til masser af kampe.

Frederik Bentler

Vi er superspændte på hvem der skal repræsentere Danmark i den skandinaviske finale senere på året, og se hvordan de danske spillere klarer sig mod vores stærke skandinaviske naboer.

Original artikel: Viaplaypadelopen.com