Dansk Padel Forbund indgår partnerskab med Padel TV

Fra 1.juni 2024 overgår rettighederne til at streame fra danske rangliste­turne­ringer til svenske Padel TV. Som udgangspunkt vil der være fokus på de øverste pointkate­go­rier i den danske turneringsstruktur, men rettig­hederne vil dække samtlige turneringer, hvor der tildeles point til ranglisten.
Aftalen indeholder ligeledes rettighederne til at dække de danske landshold ved internationale slutrunder samt Lunar Ligaerne. Aftalen er lavet for de kommende tre år.

Padel TV har dækket den svenske SPT-tour og hævet niveauet på hele produktet rundt om. Padel TV har ligeledes fulgt og dækket de svenske landshold.

Kristoffer Jørgensen, Sekretariatschef i Dansk Padel Forbund:

”Vi kan med stor tilfredshed konstatere, at vores turneringsstruktur med Carlsberg Nordic Padel Series og Lunar Ligaerne i spidsen er blevet et interessant produkt for både tilskuer og seer. Vi har i Padel TV fundet en partner, der kan hæve niveauet på vores streamingløsning og tilføre et kæmpe kvalitetsløft. Vi ser den kommende aftale med Padel TV som et partnerskab med det formål at løfte hele padelsporten. Den økonomiske gevinst et salg af rettighederne har skal bruges til at geninvestere i udviklingen af padel”.

Johannes Thomhave, CEO i Padel TV:

“Vi har gennem længere tid fulgt med i udviklingen i dansk padel. Flere spillere har gjort sig gældende på den svenske tour og landsholdene har leveret gode internationale resultater. Det er også vigtigt for os, at danskerne har taget så godt imod padel, og vi ønsker med denne aftale at give seerne den bedst tænkelige oplevelse fra skærmen. Den fantastiske stemning der er på et padelvenue under en turnering skal vi forsøge at give videre til så mange padelinteresserede som muligt”.

Padel TV tilgås som abonnementsløsning eller pay per view. Parterne vil i fællesskab
informere om alt det praktiske i god tid forud for kontraktperiodens opstart.

For yderligere information:

Kristoffer Jørgensen, kj@danskpadelforbund.dk