Hvad gør Dansk Padel Forbund(DPF) nu, set i lyset af DIF’s beslutning om at gøre Padel til aktivitet under Dansk Tennis Forbund?
Dansk Padel Forbund fortsætter selvfølgelig den gode udvikling, på trods af DIFs kedelige beslutning. Hvorfor skulle vi ikke det? DPF har til dags dato aldrig modtaget offentlige midler.
DPF har siden starten i 2017 frem til nu klaret sig på egen hånd, blandt andet takket være vores sponsorer, medlemsklubber og ikke mindst padelsportens udøvere generelt. Så vi fortsætter for fuld styrke med at udvikle og udbyde padel.

DPF har historisk udviklet og udbudt mere padel end nogen anden instans i Danmark. Det fortsætter vi selvfølgelig med. Til gavn og glæde for padelsporten og dens udøvere.

Lidt fakta kan måske afdække hvorfor DPF selvfølgelig fortsætter:

• Vores Lunar Ligaen har i skrivende stund mere end 1700 spillere og 200 hold med min. 8 spillere på hver. Ingen anden liga i Danmark er i nærheden af disse tal.
  • Siden sommer 2020 har vi afviklet mere end 50 ranglisteturneringer.
  • Mere end 2000 padelspillere har en aktiv spillerlicens i DPF.
  • Vi har, på trods af corona, allerede afviklet 15 ranglisteturneringer i 2021.
  • Vi har 35 medlemsklubber. Det er både rene padelklubber, tennisklubber og idrætsforeninger. Alle klubberne har aktivt valgt at melde sig ind fordi de har padelaktiviteter i klubben.
  • Vi driver både veteran-, senior- og juniorlandshold. Seniorlandsholdet deltager i både EM og VM i år. Veteranerne deltager i VM. I løbet af det sidste er vi gået fra selvbetalt træning til at DPF nu betaler både landsholdstræner, baner og en del af spillernes omkostninger i forbindelse med EM og VM.

DPF vigtigste målsætning er at give padel en selvstændig stemme i Danmark og gøre padel til dansk folkesport fordi padel er #ForAlle. Vi er på vej. Vi kunne ikke drømme om at stoppe rejsen her.

Vi vil ikke lægge skjul på at vi havde håbet på at blive optaget i DIF, så vi på sigt kunne få del i tipsmidlerne der uddeles gennem DIF. Den offentlige støtte ville betyde at vi kunne skrue endnu mere op for aktivitetsniveauet i form af fastansættelser. Nu fortsætter vi som hidtil. Vi er dog ingenlunde mindre motiverede efter DIFs beslutning. Tværtimod er den samlede bestyrelse fast besluttet på at arbejde for det mandat vi har fra sportens udøvere! Nemlig at padel er sin egen sportsgren, og selvfølgelig fortjener sit eget specialforbund.

Fortsat fantastisk weekend til jer alle. Håber I alle får spillet en god omgang padel.

DPF’s bestyrelse anno 2021