ZigaForm version 7.2.4

Dansk Padel Forbund får ny pressemedarbejder ombord

Damelandsholdet til VM 2024 og juniorlandsholdet med en top 10 placering ved EM. Attraktive eliteturneringer i moderne padelcentre. Og 16.000 licensspillere fordelt rundtom i hele landet.

Padelsporten stormer mildest talt frem, og derfor har Dansk Padel Forbund pr. den 1. oktober 2024 ansat Tobias Schiøler som ny presse- og kommunikationsmedarbejder.

Det overordnede mål lyder på at få alle de postive fortællinger fra den danske padelverden ud at leve i højere grad, end man har gjort indtil nu. Direktør i Dansk Padel Forbund, Kristoffer Jørgensen, glæder sig over forbundets nyeste ansættelse.

– Vi er meget opmærksomme på at formidle alle de positive historier fra dansk padel. Behovet for at få historierne ud, har vi ikke haft prioriteret i høj nok grad. Men vi skal simpelthen bringe dem videre til alle interesserede, siger direktøren og fortsætter:

– Timingen for ansættelsen er rigtig god. Dansk padel står et meget godt sted. Men den generelle fortælling om dansk padel er ikke altid lige så positiv, som den i virkeligheden er. Og lige dér har vi en stor forpligtelse over for alle vores centre og medlemmer i forhold til at skabe den gode historie, lyder det fra Kristoffer Jørgensen.

Erfaring fra sportens verden

Tobias Schiøler er uddannet journalist fra Syddansk Universitet i 2020, og har siden arbejdet som nyhedsjournalist hos flere TV 2-regioner. Derudover har han skrevet nyheder for fodboldklubben B.93 og dækket badmintonturneringen Denmark Open.

I fritiden er Tobias selv en ivrig padelentusiast, som man ofte kan finde til turneringer i hovedstadsområdet. Derfor glæder han sig til at sætte mere fokus på sit favoritspil.

– Det er i sandhed et drømmejob for mig at blive ansat hos Dansk Padel Forbund. Jeg er blevet taget rigtig godt imod af mine nye kolleger i forbundet, og jeg ved, at der ligger rigtig mange gode historier, som venter på at blive fortalt. Nu glæder jeg mig til at besøge endnu flere padelcentre i hele Danmark og gå i dialog med de mange dedikerede padelfolk og få sporten til at vokse yderligere, udtaler Tobias Schiøler.

Med mere end 100 padelforeninger i hele landet i et stadigt voksende antal centre er der nok af historier at tage fat på. Derfor håber Kristoffer Jørgensen, at de mange centre og medlemmer i Dansk Padel Forbund vil byde ind med deres gode idéer til forbundets nye presse- og kommunikationsmedarbejder.

– Langt størstedelen af aktiviteten sker ude ved vores klubber og centre. Nu har vi en ressource i forbundet, som vores medlemmer og centre kan række ud til med de historier, som de gerne vil have fortalt, og det vil vi fra forbundets side kraftigt opfordre dem til at gøre, slutter Kristoffer Jørgensen.

Presse- og kommunikationsmedarbejder Tobias Schiøler kan kontaktes via mail ts@danskpadelforbund.dk eller på telefon 6112 7404.

En reaktion