Dansk Padel Forbund etablerer sekretariat

En markant stigning i antal klubber og spillere under Dansk Padel Forbund gør det nødvendigt at
strukturere forbundets arbejde for at opretholde serviceniveauet på alle områder.
Dansk Padel Forbund blev etableret i august 2017 og har på sine fem leveår oplevet en konstant
stigning i aktivitetsniveau og interesse. Såvel baner som klubber og centre er blomstret op over det
ganske land og dedikationen er beundringsværdig og imponerende.

Ambitionen for Dansk Padel Forbund er at gøre padel til en folkesport med tilbud til alle aldre og niveauer. Forbundets opgave er at understøtte sporten og klubberne og i takt med den vækst sporten oplever, så det har været en naturlig udvikling at investere i etableringen af et sekretariat.

Kristoffer Jørgensen

1.april 2022 blev Kristoffer Jørgensen ansat som sekretariatschef med overordnet ansvar for driften og udviklingen af sekretariatet. Hovedopgaverne består i at eksekvere bestyrelsens strategi hele vejen ned gennem padelsystemet. En vigtig opgave består også i at bygge forbundets kommercielle fundament, så Dansk Padel Forbund fortsat udvikler og optimerer initiativer som Lunar Ligaen, State Outdoor Padel og generelt bliver en aktiv medspiller for virksomheder, som gerne vil bakke op om en sport, der favner bredt og har befolkningens interesse. Kristoffers opgave er også at være bindeled mellem bestyrelse og sekretariat. Oplæg til forbedringer og udvikling i forbundets aktiviteter formes i sekretariatet ud fra den røde tråd, der skabes i bestyrelsen. Det altoverskyggende mål for Dansk Padel Forbund er optagelse i DIF – og dermed anerkendelse som selvstændig sport. Den igangsatte proces er sekretariatschefen dybt involveret i.

Lasse Vedersø

1.juni 2022 blev Lasse Vedersø ansat som turneringskonsulent. Han overgik fra en bestyrelsespost og har via dette virke haft berøring med stort set alle facetter af sportens udvikling siden sin involvering i Dansk Padel Forbund. Lasse har ansvaret for vores efterhånden enorme turneringsudbud. Opgaverne spænder fra oprettelse og koordinering af Dansk Padel Forbunds egne turneringer – Danmarksmesterskaber, DPF Padel Series og meget andet. Lasse er ophavsmand til vores pilotprojekt State Outdoor Padel – en række af turneringer målrettet mindre klubber med udendørsbaner og for spillere som er forholdsvis uprøvet i turneringsregi. Med 50 afviklede turneringer hen over 3 sommermåneder må det betegnes som endnu en padelsucces. Den helt store opgave vil dog for Lasse være eksekveringen og videreudviklingen af Lunar Ligaen, som har vist sig som den største isolerede succes for padelsporten.

Ellers indgår Lasse i den ordinære drift af sekretariatet med de mange opgaver, der naturligt falder ned i dialogen med de mange dedikerede padelklubber og spillere.

Alex Laugesen

Den 1. august 2022 blev Alex Laugesen ansat med ansvar for klubudvikling og uddannelse. Et højt prioriteret område for Dansk Padel Forbund. Alex arbejder som det første med at udarbejde forbundets strategi på klubudvikling. Alex kommer med en bred forankring i foreningslivet og har med en fortid som klubkonsulent alle forudsætninger for at sætte sit præg på og i samarbejde med såvel sekretariatet som gode kræfter i miljøet skabe den bedst mulige støtte til vores mange klubber. Alex skal ligeledes skabe en rød tråd i vores uddannelsessystem, så vi i fremtiden får uddannet flere og dygtig instruktører, så ambitionen om at få mere træning og flere aktiviteter ud i klubberne. Mere liv og flere glade medlemmer til gavn for alle.

2 Responses

1. Hej
    Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om muligheden for at få en træner / instruktør uddanelse. Jeg er pt. medlem af Gentofte Padelklub (dog uden baner pt.) men jeg vil gerne væremed til at udbrede sporten og være klar til at kunne træne unge som gamle når banerne er klar. Vil også gerne i mellemtiden være klar til at hjælpe til i andre klubber.
    Glæder mig til at høre fra jer.

2. Hej Ole. Vores uddannelsesansvarlige, Alex Laugesen, kontakter dig. Tak for din henvendelse