Dansk Padel Forbund etablerer sekretariat

Dansk Padel Forbund der er specialforbund for Danmarks hurtigst voksende sportsgren har pr. 1. april 2022 ansat Kristoffer Jørgensen som sekretariatschef. Kristoffer Jørgensen har siden 1. januar været tilknyttet Dansk Padel Forbund som konsulent på deltid. Grundet forbundets voksende økonomi udvides aftalen nu til fuld tid og ansvarsområdet udvides.

42-årige Kristoffer Jørgensen, der selv har været rundt om det danske padel landshold og regerende dansk mester i padel for hold, har en fortid som direktør i både ishockey­klubben Odense Bulldogs og Tennis Club Odense. En diplomuddannelse i ledelse er også med i tasken sammen med padelbattet.

Bestyrelsen er rigtig glade for fastansættelsen af Kristoffer, som de seneste tre måneder har vist sig som et stort aktiv for Dansk Padel Forbund, og for sportens fortsatte udbredelse i Danmark. Kristoffer har indgående kendskab til padelsporten og har med sit store netværk på og udenfor banen vist sig at have en positiv indflydelse på udviklingen af Dansk Padel Forbund.

Etableringen af sekretariatet skal ses som et led i processen hen imod optagelse i Danmarks Idrætsforbund. Det er vigtigt for bestyrelsen at få adskilt den daglige drift fra bestyrelsesarbejdet. Ansættelsen af Kristoffer Jørgensen er første skridt i den retning. Dansk Padel Forbund forventer at ansætte yderligere en medarbejder inden sommer­ferien.

Dansk Padel Forbund skal gøre det vi gør godt endnu bedre

Bestyrelsesformand Frederik Bentler begrunder særligt ansættelsen af Kristoffer Jørgensen med hans mangeårige relevante erfaring og personlige gennemslagskraft. Det vurderer han og den øvrige bestyrelse kan blive guld værd for forbundet, når sekretariatet udvides og i dialogen med eksterne partnere.

Kristoffer Jørgensen ser frem til den nye rolle i Dansk Padel Forbund, hvor han kan
få lov at sætte et markant aftryk på udviklingen i Danmark af verdens hurtigst
voksende sport.

“Jeg vil arbejde for at skabe gode rammer for padelsporten i Danmark. Vi skal arbejde endnu mere seriøst med vores sponsorer. Vi skal have sat gang i træneruddannelse og klubudvikling. Min generelle ambition er at Dansk Padel Forbund skal blive endnu dygtigere til det vi gør godt i forvejen. Der skal skabes endnu bedre tilbud og aktiviteter for padelspillerne. Det være sig via afvikling af turneringer, dommer- og trænerkurser, landsholdskampe, Lunar Ligaen m.m. Opgaver som jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med” fortæller Kristoffer Jørgensen.

Som sekretariatschef står Kristoffer Jørgensen med en klar opgave på hånden. Dansk Padel Forbund skal gøres “fit and proper” til optagelse i Danmarks Idrætsforbund pr. 1/1-2024, og den enorme vækst i sporten skal håndteres, så vi favner alle sportens interessenter.

Fem hurtige om Dansk Padel Forbund

• Blev etableret i 2017
  • Har 55 medlemsklubber
  • Der er godt 10.000 registrerede padelspillere i forbundets medlemsklubber
  • Arbejder for optagelse og anerkendelse af padel som selvstændig sportsgren i Danmarks Idrætsforbund
  • Bestyrelsen består af frivillige padelentusiaster med vidt forskellig baggrund

Derfor er bestyrelsen rigtig glade for at kunne byde Kristoffer Jørgensen velkommen som sekretariatschef for Dansk Padel Forbund.