Danmark repræsenteret i 1st International Arctic padel tournament

Danmark har deltaget i den første udenlandske padelturnering. Turneringen fandt sted i Helsinki med deltagelse af andre padelnationer som Spanien, Belgien, Holland, Tyskland og selvfølgelig Finland. 6 lande og 94 spillere.

Dansk Padel Forbund(DPF) blev sidste år opfordret til at deltage i 1st Arctic Padel Tournament af det internationale forbund(FIP). Den indbydelse takkede vi selvfølgelig ja tak til, og stillede med turneringens mindste hold på 4 spillere i 2 alderskategorier. Gæstfriheden og fleksibiliteten var stor, og det var jo en holdturnering for nationale hold på 6-8 spillere, så vores værter lavede et internationalt team i aldergrupperne 45+ og 55+ med spillere fra Danmark og Finland.

1st Arctic Padel Tournament er en “friendly” landsholdsturnering for veteraner i aldersgruppen 45+. Der er ingen ranglistepoint at spille om, men derimod masser af muligheder for at mødes med ligesindede fra andre lande som deler vores kærlighed til denne herlige sport.

Arrangementet i Finland var noget så usædvanligt som et ”all incl.” arrangement, hvilket i dette tilfælde betød, at der var sørget for frokost, aftensmad og drikkevarer fra fredag til søndag. Lørdag aften stod den på fælles middag på havnefronten i Helsinki, med traditionel Finsk sauna og badning i det friske havvand.
Resultatmæssigt opnåede vores internationale team en holdsejr over Tyskland, som vi bidrog til ved at vinde vores kamp. Kampene mod de andre lande var padel på meget højt niveau med adskillige spillere fra de nationale top 10 lister.

Vi tager hjem med ny inspiration til hvordan padel spilles og nye venner i bagagen. Kort sagt en fantastisk lærerig oplevelse.

Danmarks bidrag til det internationale team. Fra venstre: Christian Nybroe, Finn-Rene Borggaard, Ole Gandrup, Martin Carstens.

Kunne du tænke dig at komme med til lignende arrangementer eller FIP turneringer? Så kik i vores  padelkalender og skriv til os i DPF.

A special thanks to padelclub.fi, who organized this tournament, for a fantastic tournament and experience. We will be back, with a full Danish team next year.