Bullpadel Open – Nyt center dannede rammen om den første ranking turnering i Danmark

Mens efterårsvejret for alvor viste sig fra sin koldere side, kunne man i weekenden varme sig over, at 30 padelglade par havde fundet vej til Nordhavn for at deltage i BullPadel Open. ProPadel CPH dannede rammerne, og i samarbejde med Bullpadel og Dansk Padel Forbund var fundamentet for at afholde Danmarks første rankingturnering på plads.  De 24 herrehold og 6 kvindehold der var tilmeldt nød godt af en ambitiøs og veludført turnering. Det kunne tydeligt ses, at der var lagt vægt på tilgængelighed, hvor b.la. programmet kunne følges på storskærm til glæde for både spillere og tilskuere. Kampene rullede der ud af og de deltagende par kunne mellem de mange kampe nyde godt af sund og velsmagende frokost, samt gratis T-shirts sponseret af Bullpadel.

Musikken fyldte allerede hallen, ved min ankomst lørdag morgen, og jeg blev mødt at god stemning fra kendte ansigter, der allerede var i fuld sving med opvarmningen. Humøret var i top mens folk spillede sig ind på banerne.

Inden kampstart blev dagens program præsenteret ved stormskærmen og dagens kampe kunne efterfølgende sættes i gang. Alle fik udleveret kampkort før de kunne gå i gang, som også bidrog til turneringsstemningen. Langsomt kom der også stor tilslutning fra publikum og mellemgangene mellem banerne blev fyldt. Det var fedt med denne stemning i hallen, hvor der blev heppet og klappet af de gode dueller. Som turneringen skred frem, blev kampene mere intense, duellerne længere og tilskuernes opbakning højere. Det er længe siden, at jeg har oplevet så stor tilslutning til en tenniskamp, og det gav ekstra energi og kræfter på banen. Kampresultaterne kan du blive opdateret på her:

Kvinder kategori A Pulje 1 Pulje 2
Herre kategori  A
Herre kategori C

Hvis du vil se weekenden i billeder, så er de samlet her: http://danskpadelforbund.dk/billeder/

Selvom det var en utrolig hyggelig padel weekend med alle de kendte ansigter, som man støder på i dagligdagens selvarrangerede kampe, så håber jeg selvfølgelig at sporten kommer til at vokse sig stor. Derfor var det en god turneringsstart, hvor vi skal have endnu flere turneringer og arrangementer på banen og byde de nye ansigter velkommen. Den del vil jeg glæde mig til at bidrage til, så endnu flere får øjnene op for denne fantastiske sport.